مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 12:422022-09-03اقتصادي

همه کودکان زنجانی غربالگری بینایی می شوند


معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم امسال از اردیبهشت آغاز و تا اسفند ادامه دارد و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی کودکان زنجانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سکینه بیگلری، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با تاکید بر پوشش گسترده و افزایش دسترسی مردم به خدمات در شهر و 21 هزار و 464 کودک ساکن روستا هستند.

بیگلری بر استفاده غربالگران از E چارت و رعایت کامل پروتکل بهداشتی طبق دستورالعمل ابلاغی تاکید کرد و گفت: غربالگران صرفا برای کودکان 3 ساله و کودکانی که همکاری ندارند می توانند از دستگاه بینایی سنجی استفاده کنند و نظارت کامل کارشناسان بر روند اجرای برنامه در سطح شهرستان ها ضروری است.

وی درباره تعرفه ارائه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: هزینه غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه دستگاه 56 هزار و 740 تومان و با چارت اسنلن 17 هزار و 430 تومان و در بخش دولتی با دستگاه 9 هزار و 520 تومان و با چارت اسنلن 4 هزار و 470 هزار تومان است.

                          معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در سال گذشته در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان زنجان تعداد 41 هزار و 443 نفر از کودکان 3 تا 6 سال مورد سنجش  بینایی قرار گرفتند که تعداد 21 هزار و 912 کودک در شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه کودکان زنجانی غربالگری بینایی می شوند

همه کودکان زنجانی غربالگری بینایی می شوند