مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 12:122022-09-03سياسي

ماجرای جوانی که خار چشم انگلیس شد!/ پیشنهاد رشوه به جوان بوشهری + عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر - فاطمه مظفری پور: برای هر انسانی عاشورایی وجود دارد و عاشورای آن مرد در سال 1287 خورشیدی رقم خورد، درست زمانی که دست از جان شست و به دنبال دیگر مشروطه خواهان روزگار خود برخاست و دیار خود بوشهر را از حاکمیت استبداد محمد علی شاه قاجار خارج کرد.

تاریخ برای مردان علم به دوش و ایستاده در دل توفان ها هر بار برگی رو می کند تا به وعده قرآن، آنان که بهترین رفتار را دارند شناخته شوند و شاید هم این شروعی دیگر بود تا صف مدعیان از صف مجاهدان جدا شود.

شروعی دیگر از برگ تاریخ 17مرداد ماه سال 1294 خورشیدی بود، همه چیز مثل روزهای قبل به نظر می رسید؛ خورشید بر کرانه آسمان شعله می کشید و پرندگان همان آواز همیشگی را سر داده بودند اما درست در همین روزمرگی بود که کشتی های جنگی انگلیس در مقابل مردمان خونگرم بوشهر لنگر انداختند و مشخص شد آنچه که این اشغالگران در سر داشتند اشغال تدریجی بوشهر و نواحی ساحلی اطراف بود.

مردان و زنان بوشهری وقتی تجاوز بی شرمانه غول های انگلیسی بر آبی دریای بوشهر را دیدند، درست زمانی که هنوز حتی یک روز از اشغال بوشهر به دست انگلیسی ها نگذشته بود قیام کردند و دلیرانه در مقابل متجاوزان قد علم ساختند اما چون اسلحه ای بر کمر نداشتند و ابزاری برای مبارزه با غول های آهنی انگلیس ها در دستان این دلیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای جوانی که خار چشم انگلیس شد!/ پیشنهاد رشوه به جوان بوشهری + عکس

ماجرای جوانی که خار چشم انگلیس شد!/ پیشنهاد رشوه به جوان بوشهری + عکس