مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-03پزشكي

آمارهای تکان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی


برای پنج تا ده سال آینده باید نگران باشیم که پزشک متخصصی نیست که بیماران را مداوا کند.

-  طی روزهای گذشته هشدارها نسبت به خالی ماندن ظرفیت های پذیرش دستیاری (رشته های تخصصی پزشکی) و استقبال پزشکان ایرانی برای مهاجرت بارها مورد هشدار قرار گرفته است.

از هشدار رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور که در همایش ملی روز پزشک در همدان اعلام کرد: تخصص جراحی قلب در سال جاری 18 نفر ظرفیت داشته اما هیچ کس متقاضی نشده و در کل کشور فقط 2 فارغ التحصیل جراحی اطفال داریم.

تا هشدار استاد تمام گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس بیمارستان روزبه که گفت: 50 درصد از ورودی های پزشکی در دانشگاه تهران، که درواقع صد نفر اول کنکور سراسر و از نخبگان و ژن های خوب کشور محسوب می شوند، مهاجرت می کنند.

یاسر صالحی نجف آبادی، دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان اصفهان نیز آمارهای تکان دهنده ای از خالی ماندن ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی به خبرآنلاین می دهد.

او می گوید: ظرفیت پذیرش دستیار جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مهر 1400، ده نفر بود که فقط 7 نفر برای این رشته ثبت نام کردند، کمتر از یک سال بعد، 4 نفر از آنها انصراف دادند و حالا فقط سه نفر دانشجوی دستیاری رشته جراحی عمومی در این دانشگاه مشغول هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهای تکان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی

آمارهای تکان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی