مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 15:072022-09-02سياسي

نمازجمعه قلب تپنده معنویت است/ اهمیت روشنگری مردم در خطبه های نمازجمعه


نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان ظهر امروز در نخستین خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: نمازجمعه اهمیت و جایگاه والایی دارد و روشنگری در آن انجام می شود.

وی افزود: نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت در این شهر است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه نمازجمعه قلب تپنده معنویت شهر است، تصریح کرد: ذات، فعل و صفات امام جمعه باید جامعیت داشته باشد بنابراین امام جمعه مسؤولیت سنگینی دارد و این جایگاه امانت سنگین الهی است.

وی با اعلام وجود برخی شبهات در مسائل دینی و اعتقادی، یادآور شد: بیش از 3 هزار کتاب مقتل و تاریخ داشتیم که در طول تاریخ کمتر از 30 کتاب از این بین به دستمان رسیده است.

یعقوبیان با اشاره به کرامات فراوان حضرت رقیه(س) در سن کم و تحمل مصیبت های فراوان که در صحرای کربلا، بیان کرد: برخی علما در سنین پایین به درجات بالا رسیدند و در طول تاریخ در 10 سالگی مجتهد بوده و قدرت استباط احکام داشتند پس رسیدن به کرامات فراوان در سن کم دور از دسترس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمازجمعه قلب تپنده معنویت است/ اهمیت روشنگری مردم در خطبه های نمازجمعه

نمازجمعه قلب تپنده معنویت است/ اهمیت روشنگری مردم در خطبه های نمازجمعه