مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 14:022022-09-01سياسي

عزیزی: تقریظ های مقام معظم رهبری عامل استقبال از تاریخ شفاهی است


نقش تبلیغات مثبت در استقبال مخاطبان از آثار منتشرشده به صورت کلی و عام را نباید از نظر دور کرد که مهم ترین آن استقبال بی نظیر مخاطبان از آثار دفاع مقدس پس از تقریظ های مقام معظم رهبری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در حال حاضر آثار تاریخ شفاهی و یا مستندنگاری در حوزه نشر با سرعت زیادی دارد رشد می کند و این رشد فقط در کمیت است و نه در قالب و فرمی که بتوانیم این نوع آثار را با قالبش بشناسیم و در همین حین کتابسازی دارد رخ می دهد که نمی گذارد این سبک نوشتاری به قله برسد.

در همین راستا با غلامرضا عزیزی رییس سابق پژوهشکده اسناد و کتابخانه ملی و پژوهشگر حوزه تاریخ شفاهی به گفتگونشستیم.

کتاب های تاریخ شفاهی مقبولیت بیشتری در بین خوانندگان دارند  غلامرضا عزیزی پژوهشگرحوزه تاریخ شفاهی در پاسخ به این پرسش که چرا آثار تاریخ شفاهی مخاطب را درگیر خود نمی کند، گفت: خاطرم هست برخی آثار تاریخ شفاهی دفاع مقدس در شمار کتاب های پرفروش معرفی شده بودند.

از طرف دیگر تجربه شخصی من این است که در بین کتاب های تاریخی دوران معاصر، کتاب های تاریخ شفاهی مقبولیت بیشتری در بین خوانندگان دارند به ویژه در مقایسه با آثار تاریخ نگارانه صرف یا حتی کتاب های تاریخی دانشگاهی که تاریخ را به صورت علمی و گاه با زبانی خشک مورد مطالعه قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزیزی: تقریظ های مقام معظم رهبری عامل استقبال از تاریخ شفاهی است

عزیزی: تقریظ های مقام معظم رهبری عامل استقبال از تاریخ شفاهی است