مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 شهریور 1401 ساعت 08:022022-09-01اجتماعي

کشف رازهای جدید اهرام شگفت انگیز فراعنه مصر


در بسیاری از مواقع جغرافی دانان برای درک اینکه کدام یک از مسائل زیست محیطی در گرم شدن کره زمین تاثیرگذار هستند، به گذشته نگاه می کنند تا بتوانند به پاسخ هایی دست بیابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین از پاپ ساینس، تحقیق جدیدی که روز 29 آگوست در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده، جزییاتی را درباره چشم انداز مصریان باستان که به آن ها اجازه داده تا اهرام ثلاثه جیزه مصر (که یکی از پدیده های نمادین ساخته دست بشر در دنیا به شمار می رود) را بسازند، ارائه می دهد.

حالا و در این بررسی جدید، محققان دریافتند که در یکی از شاخه های خشک شده رودخانه نیل به نام شاخه خوفو، افراد به دنبال آبراهی برای انتقال ابزار ها و مصالحی مثل سنگ به فلات جیزه برای ساخت اهرام ثلاثه جیزه بوده اند.

شیشا هادر، جغرافی دان طبیعی دانشگاه اکس مارسی در فرانسه و نویسنده اصلی این تحقیق در توضیحاتی به این نکته اشاره کرده که رودخانه نیل منبعی حیاتی برای مردمان آن دوره بوده، نه فقط برای حمل و نقل، بلکه برای غذا، زمین برای کشاورزی و آب.

او در این رابطه گفته: سطح بالای آب در رودخانه نیل، نویدبخش ثبات به جامعه مصر باستان بوده.

اما در مقابل، خشکسالی که نتیجه پایین آمدن آب رودخانه نیل بوده، فاجعه بار و دلیلی برای ناآرامی های اجتماعی و حتی گاهی جنگ های داخلی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف رازهای جدید اهرام شگفت انگیز فراعنه مصر

کشف رازهای جدید اهرام شگفت انگیز فراعنه مصر