مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 19:322022-08-31سياسي

شیراز میزبان سوگواره ملی آیین های عاشورایی است


سوگواره ملی آیین های عاشورایی، روزهای پنج شنبه و جمعه، دهم و یازدهم شهریور در تالار حافظ شیراز برگزار می شود و پذیرای عموم مردم، نخبگان و فرهیختگان و عاشقان حضرت حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دبیر سوگواره ملی آیین های عاشورایی امرورز با اشاره به نحوه برپایی سوگواره عاشورایی گفت: سوگواره ملی آیین ها، آوا و نواهای عاشورایی؛ تلاشی در راستای احیای سنت ها و نغمه هایی ست که سالیان دراز در سرتاسر این مرز و بوم جان های تشنه به محبت حضرت حسین بن علی( ع) را سیراب کرده است.

سعید کریمی ادامه داد: نواها و آواهای آیینی و عاشورایی؛ جزیی جدا ناشدنی از هویت ایرانی و اسلامی است و در فرهنگ عاشورایی و آیینی ایرانیان نقش مهمی را ایفا می کند.

کریمی بیان کرد: مستقل و بدون کمک دستگاه ها نیست بلکه به این معنا است که متولی این رویداد مردم و مجموعه های مردمی هستند و تمامی امور اجرایی توسط نیروهای داوطلب مردمی و به صورت جهادی انجام می شود و قطعا مدیریت و به کارگیری ظرفیت های دولتی و امکانات دستگاه ها در جهت بهبود فرآیندهای داوطلبانه و مردمی ضعفی محسوب نمی شود، بلکه خود از نقاط موفقیت آمیز در راستای مردمی سازی دولت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز میزبان سوگواره ملی آیین های عاشورایی است

شیراز میزبان سوگواره ملی آیین های عاشورایی است