مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 13:222022-08-25اقتصادي

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ضرابی ظهر امروز در سمینار سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم اندازها اظهار کرد: از تولد دانش سلول های بنیادی مدت زیادی نمی گذرد، خود نوزایی و توانایی تمایز از دیگر سلول ها دو ویژگی مهم این نوع سلول ها است.

وی افزود: ویژگی خودنوزایی توسط یک فرایند دینامیک بین فاکتورهای رونویسی، کنترل اپی ژنتیک، تنظیم کننده های RNAهای کوچک و پیام رسان های خارج سلولی از کنام سلول های بنیادی تنظیم می شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور ادامه داد: سلول های بنیادی در مغز استخوان وجود دارند و می توانند همه سلول های بدن را ایجاد کنند و همچنین در درمان بیماری هایی که منشأ خونی داشته باشند، قابل استفاده هستند.

ضرابی ادامه داد: درواقع خونی که در بند ناف وجود منبع اصلی و سرشار از سلول های بنیادی است؛ اما غالباً بند ناف به عنوان زباله بیولوژیک شناخته و دور ریخته می شود.

وی افزود: می توان با آزمایش های مختلف و با کنترل کیفیت نمونه های بند ناف خون را در تانک های نیتروژن مایع و در دمای منفی 196 تا سال ها نگه داشت.

مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور گفت: 800 هزار نمونه در 120 بانک عمومی جهان و  7 میلیون نمونه در 250 بانک خون خصوصی ذخیره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم