مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:372022-08-23سياسي

زنان با چه استدلال هایی حاضر به سقط جنین می شوند؟


بر اساس پژوهشی که پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی انجام داده، به دست آمده که مشکل مالی و اقتصادی، اختلاف با شوهر، جنسیت جنین، فاصله کم بین بارداری ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه کیهان، این دلایل موجب می شوند که برخی مادران، به خود حق بدهند و خود را قانع کنند که جنینشان را سقط کنند و معمولاً هم تنها چیزی که ذهنشان خطور نمی کند یا جدی نمی گیرند، نگاه شرع مقدس اسلام به این عمل است؛ در حالی که از دیدگاه فقه شیعه، سقط جنین از روی عمد، حرام است و در این حکم، اختلافی میان آنها نیست و فرقی هم نیست بین این که جنین از راه مشروع ایجاد شده باشد یا نامشروع؛ همچنین بنا به اجماع فقها در حرمت سقط جنین، فرقی میان مراحل مختلف جنین نیست؛ بنابراین، پس از انعقاد نطفه و استقرار نطفه در جدار رحم که مبدأ رشد جنین است، سقط آن حرام می شود.

سقط جنین، خواه قبل از دمیدن روح در جنین باشد یا بعد از آن و خواه با رضایت والدین باشد یا بدون رضایت آنها، در همه این حالات حرام است.

البته ناگفته نماند بعضی فقهای شیعه سقط جنین را در مواردی مجاز دانسته اند مثل موردی که سلامتی مادر در خطر باشد یا جنین ناقص باشد و.

؛ اما همین موارد مجاز هم بی در و پیکر و بی قاعده و ضابطه نیست؛ شروط متعددی باید در کار باشد تا چنین کاری مجاز شمرده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان با چه استدلال هایی حاضر به سقط جنین می شوند؟

زنان با چه استدلال هایی حاضر به سقط جنین می شوند؟