مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 18:322022-08-22پزشكي

افزایش 12 درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد افزایش اهدا در استان وجود داشته است.

- در واقع اهدای زندگی بوده که در رگ های بیمار جاری شده و به بیمار جانی دوباره می دهد.

اهمیت اهدای خون برای نجات جان انسان ها بر هیچ کس پوشیده نیست به همین سبب با کامبیز مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به گفت وگو می نشینیم.

فارس: در باب اهمیت خون و نقش آن در بدن توضیح دهید؟ مهدی زاده: خون یکی از بافت های زنده بدن به صورت سیال بوده که وظیفه رساندن اکسیژن و مواد غذایی به تمام ارگان های بدن و برگرداندن مواد زائد و دی اکسید کربن به ریه را برعهده دارد و یک بافت حیاتی بوده که اگر اختلالی در آن به وجود آید هیچ یک از ارگان ها به کار ذاتی خود نمی توانند ادامه دهند.

خون در همه فعالیت های بدن نقش حیاتی دارد با توجه به اهمیت خون، روز جهانی خون وجود دارد و همچنین 24 خردادماه در تقویم کشور نیز به عنوان روز انتقال خون ثبت شده است.

از زمانی که گروه های خونی کشف شد و دانش انتقال خون به دانش پزشکی اضافه شد جان های زیادی نجات یافت و به همین دلیل روز جهانی خون و در کشور ایران روز ملی اهدای خون وجود دارد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه انتقال خون در نظام سلامت و ارتقای سلامت جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 12 درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

افزایش 12 درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی