مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 18:322022-08-22بين الملل

کازرون درآینده ای نزدیک با بحران لاینحل زیست محیطی روبرو می شود


مدیر پایگاه پژوهش و اطلاع رسانی تالاب پریشان گفت: در صورت بی توجهی به تالاب پریشان، در بازده زمانی کمتر از 2 سال آینده کازرون با بحرانی لاینحل روبرو خواهد شد.

- محمدجواد سیاح پور طی گفتگو با خبرنگار فارس در کازرون، ضمن اشاره به آسمان غبار آلود و پر از ریزگردهای خطرناک این روزهای کازرون گفت: باد غالب معمولی با سرعت کم از غرب به شرق می وزد که از طرف تالاب پریشان،  بخش جره و بالاده ، منطقه فامور، روستاهای مسیر تالاب پریشان تا بالاده  با 50 هزار نفر جمعیت و همچنین  شهر کازرون با 120 هزار نفر جمعیت را تهدید می کند و این خطری جدی است.

وی گفت: فاجعه از آنجایی آغاز می شود که ما این خاک را نه تنها در خانه ، شهر یا روستا می بینیم بلکه این خاک در کف تالاب پریشان به علت سازندهای زمین شناختی اطراف تالاب که پر از گوگرد و مواد معدنی است و فلزات سنگین و خطرناک را حمل می کند، تنفس می کنیم.

سیاح پور افزود: با تنفس سموم خطرناک، بدن ما میزبان بیماری هایی می شود که سرطان نمونه بارز و شایع آن است.

 پریشان سالهاست فریاد می زند اما کسی جدی نمی گیرد سیاح پور در تشریح موضوع مربوط به معضلات و خطرات تالاب پریشان،  جهاد کشاورزی را مقصر عنوان کرد و تصریح نمود: در تمام مدت سال هایی که تالاب پریشان خشک شده است، جهاد کشاورزی هیچ الگوی کشت کم آب بری در منطقه معرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کازرون درآینده ای نزدیک با بحران لاینحل زیست محیطی روبرو می شود

کازرون درآینده ای نزدیک با بحران لاینحل زیست محیطی روبرو می شود