مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 08:472022-08-22سياسي

خمره های گِلی بزرگ مقیاس تاریخی نجات بخشی و منتقل شدند


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: 7 خمره گِلی تاریخی در ابعاد و حجم های متفاوت از تخریب نجات یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خمین علی مشهدی صبح امروز در حاشیه انتقال خمره های گِلی بزرگ مقیاس دوره پهلوی اول اظهار کرد: با اطلاع به موقع مالک نیک اندیش در روستای فرنام شهرستان خمین و با همکاری فرماندار، بخشدار مرکزی، اداره راهداری، دهیاری فرنق و مدیریت اقامتگاه بوم گردی هفت سواران، تعداد 7 خمره گِلی  تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول در ابعاد و حجم های متفاوت از تخریب نجات یافتند و به اقامتگاه بوم گردی در روستای فرنق برای بازدید عموم منتقل شدند.

وی افزود: این خمره ها که کاملا از گِل و موی بز ساخته شده اند متعلق به دوره پهلوی اول بوده و محل نگهداری مواد غذایی مخصوصا گندم و جو بوده اند و نکته قابل توجه حجم و اندازه یکی از این خمره ها است که ارتفاع آن حدود 3 متر و عرض آن به طور متوسط 1/5متر است که ظرفیت ذخیره و نگهداری حدود 4000کیلوگرم گندم را دارد.

  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین خاطر نشان کرد: نگهداری اینگونه اشیا در محل هایی مانند اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر حفظ و نگهداری بهینه، در جذب گردشگر تاثیر مستقیم داشته و بیانگر آداب، رسوم و فرهنگ عامه به آیندگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خمره های گِلی بزرگ مقیاس تاریخی نجات بخشی و منتقل شدند

خمره های گِلی بزرگ مقیاس تاریخی نجات بخشی و منتقل شدند