مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 13:172022-08-21بين الملل

طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را رد کرد


سخنگوی طالبان ضمن رد ادعای احداث پایگاه نظامی چین در افغانستان، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان برای مقاصد سیاسی استفاده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالقهار بلخی ، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در گفت وگو با یک رسانه هندی در خصوص آغاز فعالیت دیپلماتیک دهلی نو در کابل توضیحاتی ارائه کرد.

  سخنگوی وزارت خارجه طالبان در گفتگو با ایندیاتودی، گفت: کارمندان سفارت هند 13 آگوست به کابل بازگشته و فعالیت خود را در این مکان سیاسی آغاز کردند.

  وی ضمن استقبال از بازگشایی سفارت هند در کابل اظهار داشت: به کارکنان سفارت اطمینان داده شده که با آنها همکاری لازم صورت گرفته و امنیت آنها تامین خواهد شد.

  بلخی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از طرح های عمرانی در افغانستان ناتمام مانده و ما از دولت هند درخواست داریم برای توسعه افغانستان به تکمیل این پروژه ها اقدام کند.

  سخنگوی طالبان ضمن رد ادعای احداث پایگاه نظامی چین در افغانستان، تاکید کرد:  اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان برای مقاصد سیاسی استفاده شد.

پیش از این رسانه های هندی گزارش داده اند که هند با اعزام یک تیم فنی به سفارت خود در کابل، نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را از سرگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را رد کرد

طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را رد کرد