مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 12:372022-08-21پزشكي

شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان، بیان کرد: 40 درصد کسانی که آزمایش شدند موارد مبتلا به آبله مرغان بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر بهزاد امیری در گفتگو با ایسنا، رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره موارد مشکوک ابتلا به آبله میمونی که باید مورد رصد و آزمایش بیشتر قرار گیرند، گفت: آزمایش با کیت های تشخیصی آبله میمونی از کسانی گرفته می شود که جزو موارد محتمل بیماری باشند.

موارد مشکوک شامل کسانی است که دارای علائم بالینی تب، سردرد شدید، درد های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی باشد.

با تاکید بر اینکه درحال حاضر از نظر کیت تشخیصی آبله میمونی در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: پیش بینی لازم جهت تهیه و تامین امکانات تشخیصی آبله میمونی از جمله کیت های تشخیصی از مدت کوتاهی بعد از این که سازمان بهداشت جهانی مواردی از این بیماری را در سایر کشور ها را گزارش داد، در کشور فراهم شد.

این امکانات در حدود 12 قطب دانشگاهی و آزمایشگاه انستیتو پاستور فراهم است.

وی افزود: در آینده نزدیک این قطب های آزمایشگاهی افزایش خواهد یافت تا ان شاءالله بتوانیم در همه مراکز استانی امکانات تشخیصی فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان

شباهت علائم آبله میمونی و آبله مرغان