مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 15:322022-08-20بين الملل

ماموریت هواپیماهای آبی خاکی جمهوری آذربایجان در اطفای آتش سوزی جنگلی


وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان از تلاش همه دستگاه های این کشور و استفاده از انواع بالگردها و هواپیماها برای خاموش کردن آتش سوزی های جنگلی این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور اضطراری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که اقدامات لازم برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل های مناطق شمالی سوختن هستند، آسیب های جدی به گیاهان و جانوران وارد می شود، زیرساخت ها در حال نابودی هستند.

آیا ارمنستان اینگونه برای صلح آماده می شود؟   خبرگزاری آذربایجان-24  نیز  گزارش کرد که تصاویری به دست آمده  که نشان دهنده آتش سوزی عمدی ایجاد شده از سوی ارمنستانی ها در جنگل های لاچین است.

این منبع خبری این اقدام را بی اهمیتی ارمنستانی ها  به قوانین بین المللی خواند.

تاکنون رسانه های ارمنستانی واکنشی به این ادعا نشسان نداده اند.

لاچین، بخشی از جمهوری آذربایجان است که از جنگ قره باغ به این سو تحت کنترل نیروهای ارمنستانی قرار داشت و پس از توافق آتش بس در نوامبر 2020 ارتش جمهوری آذربایجان کنترل این شهر را دوباره به دست گرفت.

طبق توافق آتش بس نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) که به امضای نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان، به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد، روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت هواپیماهای آبی خاکی جمهوری آذربایجان در اطفای آتش سوزی جنگلی

ماموریت هواپیماهای آبی خاکی جمهوری آذربایجان در اطفای آتش سوزی جنگلی