مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 09:322022-08-20اقتصادي

آبیاری فضای سبز شهرکرد چقدر آب لازم دارد؟


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: آبیاری فضای سبز شهر 260 تا 300 لیتر بر ثانیه آب لازم دارد که در حال حاضر خشکسالی تأمین آب مورد نیاز را با کسری 180 لیتر بر ثانیه ای مواجه کرده است.

- سیدرضا هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: دبی مورد نیاز 410 الی 420 هکتار فضای سبز موجود در شهرکرد 260 تا 300 لیتر بر ثانیه آب است که 11 حلقه چاه با مجوز بهره برداری 260 لیتر بر ثانیه این میزان آب را تأمین می کرد اما با خشک سالی و افت شدید دبی آب 5 حلقه چاه به طور کامل از مدار خارج شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: با 6 حلقه چاه باقی مانده 70 تا 80 لیتر بر ثانیه آب تأمین می شود و کسری آب فضای سبز این شهر 180 لیتر بر ثانیه است که با برنامه زمان بندی، فشار مضاعف به سازمان و 3 شیفت کردن آبیاری ها سعی بر حفظ شرایط موجود داریم.

وی ادامه داد: برای آبیاری فضای سبز از آب زیرزمینی خام استفاده می شود و متأسفانه پساب به شهرکرد نیامده است زیراکه استفاده از پساب اصول خاص خود را دارد و تصفیه آن حدود 250 میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اظهار داشت: حذف چمن های غیرضرور و جایگزینی شن های رنگی، استفاده از گونه هایی که کمتر به آب نیاز دارند و کاهش دفعات آبیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری فضای سبز شهرکرد چقدر آب لازم دارد؟

آبیاری فضای سبز شهرکرد چقدر آب لازم دارد؟