مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 09:572022-08-19بين الملل

لتونی به دنبال خرید پهپاد «بیرقدار»


خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر امور خارجه لتونی گزارش داد که این کشور قصد دارد در آینده، پهپادهای ساخت آنکارا را خریداری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ادگارس رینکویکس وزیر امور خارجه لتونی روز گذشته (پنج شنبه) در گفت وگو با خبرگزاری هستند.

وزیر امور خارجه لتونی در گفت وگوی خود اذعان کرده که مذاکراتش با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه آنکارا، در سفر کنونی اش به ترکیه، درباره تحولات منطقه ای به ویژه جنگ روسیه و اوکراین بسیار مهم بوده است.

این در حالی است که رسانه های ترکیه پیش از این، گزارش داده بودند که کشور لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی برای خرید پهپاد بیرقدار تی بی2 برای اوکراین بوده و این کمپین، طی 3 روز موفق به جمع آوری مبلغ 6 میلیون یورو برای این کار شده است.

شرکت صنایع دفاعی ترکیه بایکار نیز بعد از این اعلام کرد که یک فروند پهپاد بیرقدار تی بی2 را با هدف رساندن آن به اوکراین، به لیتوانی تحویل می دهد.

پس از رسیدن این پهپاد به کی یف، آندری یرماک رییس دفتر ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در پیامی از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی ترکیه تشکر کرد.

هفته گذشته نیز واسیل بودنار سفیر اوکراین در ترکیه گفت شرکت ترکیه ای بایکار که پهپادهای تهاجمی بیرقدار را تولید می کند، در حال حاضر در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لتونی به دنبال خرید پهپاد «بیرقدار»

لتونی به دنبال خرید پهپاد «بیرقدار»