مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-19سياسي

اصلاح طلبان و درسی که از سرنوشت مصدق نمی گیرند


28 مرداد زمان مناسبی است تا نتیجه اعتماد به کدخدا را در عملکرد مصدق ببینیم و از آن درس بگیریم، هرچند عده ای در کشور نمی خواهند درسی از سرنوشت این سیاستمدار و اعتماد او به آمریکا بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امروز سالگرد کودتای 28 مرداد 1332 است که طی آن حکومت مصدق سرنگون شد و محمدرضا شاه که از کشور گریخته بود بازگشت.

این کودتا یکی از نقاط پرمسئله و حساس تاریخ معاصر ایران است که سرنوشتی متفاوت را برای کشور رقم زد و به همین دلیل باید بارها مورد بررسی و تدقیق قرار بگیرد.

البته در این مطلب نمی خواهیم به بازخوانی وقایع رخ داده در آن سال بپردازیم؛ هرچند که امری درس آموز است و برای حال و آینده کشور ضروری به نظر می رسد؛ بلکه درصدد هستیم به بررسی مواضع کسانی بپردازیم که علاقه شدیدی به مصدق دارند ولی در گرایشات سیاسی خود شدیدا از کشوری که باعث سرنگونی وی شد دفاع می کنند.

مصدق با حمایت قشر مذهبی جامعه به رهبری آیت الله کاشانی توانست قدرت را در دست بگیرد ولی پس از عبور از تنگناهای سیاسی به حامیانش پشت کرد، چشمانش را بر توان نیروهای داخلی بست، دست در دست آمریکا گذاشت و در نهایت دولتش با کودتای 28 مرداد که به اذعان آمریکایی ها توسط این کشور انجام شده بود و با جمله معروف اینجا لندن است و اکنون ساعت دقیقا 12 نیمه شب است آغاز و اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح طلبان و درسی که از سرنوشت مصدق نمی گیرند

اصلاح طلبان و درسی که از سرنوشت مصدق نمی گیرند