مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 08:372022-08-15اجتماعي

رودخانه ای از فاضلاب در شهر کرمانشاه/ ساماندهی «قره سو» عزم جدی مسؤولان را می طلبد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرحناز اقبالی معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل و بوی بد رودخانه قره سو، اظهار کرد: رودخانه قره سو از سراب روانسر در شمال غرب کرمانشاه سرچشمه می گیرد.

وی رودخانه قره سو را به عنوان یکی از رودخانه های مهم استان برشمرد و گفت: یکی از سرشاخه های مهم قره سو، رودخانه رازآور است که در قزانچی رودخانه مرگ و چشم بشیر در کرمانشاه و آبشوران به آن متصل می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از عبور از کرمانشاه رودخانه گاماسیاب به آن اضافه می شود و در نهایت سیمره را ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمنشأ دبی (آب تأمین شده رودخانه) رودخانه قره سو از سراب روانسر آغاز می شود که امسال متأسفانه با خشک شدن سراب روانسر و رودخانه رازآور ورودی رودخانه خیلی کم شده و خودپالایی رودخانه با پایین آمدن دبی از بین رفته است و همین سبب شده که امسال مشکل بوی بد و تعفن آن خیلی حاد شود.

اقبالی گفت: عمده ترین منبع آلاینده رودخانه قره سو فاضلاب شهر کرمانشاه است و تا زمانی که فاضلاب شهر کرمانشاه وارد رودخانه قره سو شود این مشکل بوی بد به دلیل ورود فاضلاب خام و بدون هیچگونه عملیاتی بر روی آن، وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه ای از فاضلاب در شهر کرمانشاه/ ساماندهی «قره سو» عزم جدی مسؤولان را می طلبد

رودخانه ای از فاضلاب در شهر کرمانشاه/ ساماندهی «قره سو» عزم جدی مسؤولان را می طلبد