مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 00:122022-08-14بين الملل

عصبانیت کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل


عصبانیت کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر لزوم خلع سلاح کره شمالی با واکنش تند و عصبانیت پیونگ یانگ همراه شد.

وزارت امور خارجه کره شمالی شامگاه یکشنبه با انتقاد شدید از حمایت ، گوترش روز جمعه در دیدار با یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی، به طور کامل از تلاش های بین المللی برای خلع سلاح کامل کره شمالی حمایت کرده بود.

کیم سون گیونگ معاون امور سازمان های بین المللی در وزارت خارجه کره شمالی طی بیانیه ای گفت: من نمی توانم چیزی جز تأسف برای اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت فاقد بی طرفی و انصاف است و برخلاف تعهدات وظیفه اش که در منشور سازمان ملل در رابطه با موضوع شبه جزیره کره تصریح شده است، داشته باشم .

  طبق این گزارش، کیم با بیان اینکه گوترش نباید از دولت یک کشور خاص دستور بخواهد یا بپذیرد، توضیح داد: بلکه باید از انجام هر اقدامی که ممکن است به موقعیت او به عنوان یک مقام بین المللی که فقط در برابر سازمان ملل مسئول است لطمه بزند، خودداری کند .

به نوشته رویترز، وی در ادامه تاکید کرد که درخواست ها برای خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر کره شمالی از سوی مقامات مختلف، نقض حاکمیت این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصبانیت کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل

عصبانیت کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل