مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 14:122022-08-10فرهنگي

پیام تسلیت وزیر ارشاد و مدیران فرهنگی در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به هـ.

الف سایه از شاعران معاصر را تسلیت گفتند.

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است: خبر درگذشت استاد امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه از شاعران و ادیبان ارجمند کشورمان موجب تاسف و تاثر بسیار شد.

تردیدی نیست که شعر های فاخر و شور انگیز زنده یاد ابتهاج جایگاهی بلند در شعر وادب معاصر دارد و از صولت و صلابت سترگی برخوردار است.

ایشان به مدد ذوق خدادادی، استادانه مضامین اجتماعی را در شعر فاخر خویش به کار گرفت و با سرودن تصنیف های ماندگاری همچون سپیده (ایران ای سرای امید) از زمره شاعرانی بود که به سرزمین گهربار خویش صمیمانه عشق می ورزید.

این جانب فقدان این شاعر گرامی و صاحب سبک را به خانواده داغدار ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی و همه پارسی زبانان در جای جای جغرافیای جهان تسلیت می گویم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر جزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیت وزیر ارشاد و مدیران فرهنگی در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج

پیام تسلیت وزیر ارشاد و مدیران فرهنگی در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج