مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-09اقتصادي

شیوه خرید و فروش مسکن تغییر می کند؟


نکته مهم این است که حق کمیسیون مشاورین املاک با افزایش قیمت مسکن رابطه مستقیمی دارد، چرا که با افزایش قیمت مسکن، حق کمیسیون ها نیز افزایش پیدا می کند، - از سویی این نرخ با توجه به بزرگی و اندازه ساختمان و همچنین منطقه جغرافیایی آن در گذشته متغیر بوده است.

رییس سازمان ثبت به تازگی اعلام کرده است که مشاوران املاک حق تنظیم قرارداد های خرید و فروش، رهن و اجاره و سایر قرارداد ها به عنوان دلال یا واسطه را ندارند.

آن ها تنها می توانند خریدار و فروشنده، مالک و مستاجر و .

را به هم معرفی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، بنا به گفته رییس سازمان ثبت یک سامانه به این منظور در حال راه اندازی است تا دیگر مشاوران املاک تنها متعاملین را به یکدیگر معرفی کنند و انجام معامله و دریافت کد رهگیری از طریق سامانه صورت گیرد.

در رویدادی دیگر و بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران که توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد، شیوه محاسبه حق الزحمه مشاوران املاک از تعیین درصدی طرف های معامله، به رقم ارزش منطقه ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک که سالانه تعیین می کند، تغییر کرد.

بر این مبنا تعیین کمیسیون بنگاه های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی نفع شدن بنگاه ها از گرانی مسکن می شد، لغو شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه خرید و فروش مسکن تغییر می کند؟

شیوه خرید و فروش مسکن تغییر می کند؟