مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 12:322022-08-05فرهنگي

رونمایی از مستند سرپتی ها / من فیلمسازم، نه مورخ


تحقیق درباره مشروطه بی شباهت به شیرجه زدن در حوض خالی نیست چون منابع تحقیق بسیار محدود است.

- اولین نمایش مستند سرپتی ها که به تاریخ مشروطه کرمانشاه می پردازد، همزمان با 13 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت، در مدرسه فیلمسازی هیلاج برگزار شد.

‎به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی فیلم، جلسه نمایش و گفتگو درباره مستند سرپتی ها به کارگردانی کیوان مهرگان، با حضور علاقه مندان سینمای مستند، و تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی کرمانشاه بعد از ظهر پنجشنبه 13 مردادماه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در مدرسه فیلم سازی هیلاج فیلم برگزار شد.

‎در ابتدای این جلسه دو ساعته از مستند سرپتی ها تازه ترین فیلم مهرگان که موضوع مشروطه در کرمانشاه را بررسی کرده و به زندگی و مرگ یارمحمدخان از سرداران مشروطه می پردازد، رونمایی شد.

سپس در جلسه گفتگو درباره فیلم رضا صائمی منتقد و کارشناس، دکترمحمدعلی سلطانی پژوهشگر، استاد دانشگاه و نویسنده و کردپژوه و مهرگان درباره فیلم صحبت کرده و به سوالات تماشاگران پاسخ دادند.

اجرای برنامه را محدثه واعظی پور برعهده داشت.

‎صائمی در صحبت هایش به این موضوع پرداخت که سینما با مستند آغاز شده و اهمیت سینمای مستند، از سینمای داستانی کمتر نیست و بسیاری از موارد تاریخی و آنچه کیوان مهرگان در سرپتی ها به آن پرداخته، تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مستند سرپتی ها / من فیلمسازم، نه مورخ

رونمایی از مستند سرپتی ها / من فیلمسازم، نه مورخ