مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 13:322022-08-04سياسي

بوی نذری در کوچه های بوشهر/ هیئتی هایی که ماه شب تاریک نیازمندان شدند+عکس


خبرگزاری فارس -بوشهر، فاطمه مظفری پور: هنوز اشکی که در مجلس امام حسین(ع) ریخته بود از چشمانش خشک نشده بود که از جای برخواست، با گوشه آستینش صورت اشک آلود خود را پاک کرد و به سمت موکب رفت.

صدای مداح در هیأت امان از دلش ربوده بود، مداح با نوای جنوبی خود چنین می خواند: هَمرَهون گر این زمین کربلاست، بار بگشاییده، بار.

همچنان که در ذهنش گرسنگی و تشنگی امام و یارانش در دشت کربلا را ترسیم می کرد، به موکب رسید.

سیدحسن هاشمی، به سمت جوانان حاضر در موکب رفت، هرکدام از جوانان مشغول تهیه بخشی از غذای نذری خود بودند، در گوشه موکب، پسرک نوجوانی را دید که با فکر کردن به قورمه نذری شب قبل، کنار فلافل های نذری امشب خیارشور و نان گرم می گذاشت.

سید، بسته های نذری را برداشت و یکی از جوانان هیأت رایت العباس را صدا زد و ترک موتور خود نشاند، تعدادی بسته دیگر هم به دست گروه های جهادی دیگر داد تا نذری ها را به مقصد برسانند.

اطعام نیازمندان در کنار عزاداران حسینی خودروی اول به سمت عزاداران حاضر در مجلس رفت و تعدادی بسته بین آنها تقسیم شد، بسته های دیگر هم به رسم هر شب محرم این سال، درِ حیاط های نیازمندان گذاشته می شود.

بسته اول به خانواده ای رسید که تنها یک زن کهنسال در آن سکونت گزیده بود و آنقدر جوانان هیأت رایت العباس، شهر را دور زدند و در تک تک خانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی نذری در کوچه های بوشهر/ هیئتی هایی که ماه شب تاریک نیازمندان شدند+عکس

بوی نذری در کوچه های بوشهر/ هیئتی هایی که ماه شب تاریک نیازمندان شدند+عکس