مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 10:072022-08-04اقتصادي

حجم ذخیره سد اکباتان به 3.5 میلیون مترمکعب رسید


سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره سد اکباتان به 3.

5 میلیون مترمکعب رسید که بسیار محدود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمد ضروری پیش از ظهر امروز در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: طی دو سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان به شدت کاهش یافته و خشکسالی اخیر استان، در 45 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی منابع آب شهر همدان محدود است گفت: شهرستان های نیمه جنوبی استان مشکلی برای تامین آب ندارند و بر اساس برنامه ریزی ها، آب مورد نیاز آن ها تامین شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان همدان تصریح کرد: شهرستان ملایر به واسطه داشتن سد کلان، تصفیه خانه، خط انتقال و شبکه آب زیرزمینی، مشکلی در تامین آب ندارد.

وی ادامه داد: شهر همدان با وجود بهره برداری از همه ظرفیت های موجود با خشکسالی شدید مواجه شده است و سطح منابع آب زیرزمینی نیز به شدت کاهش یافته است.

ضروری تاکید کرد: برای تامین آب مورد نیاز مردم، اکنون در دشت همدان-بهار از طریق چاه ها با ظرفیت برداشت 370 لیتر در ثانیه آب برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نهایی برداشت از این چاه ها به 700 لیتر در ثانیه هم می رسد افزود: این مقدار برداشت نیز نیاز آب همدان را برطرف نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم ذخیره سد اکباتان به 3.5 میلیون مترمکعب رسید

حجم ذخیره سد اکباتان به 3.5 میلیون مترمکعب رسید