مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 13:272022-08-03اقتصادي

بارش های اخیر هزینه های آبیاری بوته کاری در مراتع را تا 20 میلیارد ریال کاهش داد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: بارش های چند روز گذشته در شمال گنبدکاووس سبب شد تا هزینه های آبیاری بوته های غرس شده در این منطقه تا 20 میلیارد ریال کاهش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی در حاشیه بازدید از بوته کاری مراتع شمال گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله با بیابانی شدن اراضی شمال گنبدکاووس، سال گذشته بیش از یک میلیون نهال مرتعی در مراتع این منطقه غرس شد.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی های چند ماه گذشته فشارهای زیادی را به طبیعت اورده و سبب افزایش هزینه های آبیاری این بوته ها شده بود.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هر بوته در طول دوره آبیاری به 20 هزار ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به کمبود اعتبارات مالی این هزینه ها به سختی تامین می شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بارش های اخیر ضمن ایجاد طراوت و شادابی در طبیعت باعث کاهش 20 میلیارد ریالی هزینه های آبیاری این بوته ها شده است.

رحمانی گفت: به منظور جمع اوری هرزاب ها در پای بوته ها اقدام به احداث سازه های هلالی ابگیر به ابعاد 3*1/5 و ارتفاع 40 سانتی متر مربع و در مساحت 2 هزار هکتار  در مناطق کلیجه، ترشکلی و قیزلر نمودیم که این بارش ها سبب پراب شدن این سازه ها شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های اخیر هزینه های آبیاری بوته کاری در مراتع را تا 20 میلیارد ریال کاهش داد

بارش های اخیر هزینه های آبیاری بوته کاری در مراتع را تا 20 میلیارد ریال کاهش داد