مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 06:422022-08-03بين الملل

انتقاد کره شمالی از دخالت آمریکا در امور داخلی چین


وزارت خارجه کره شمالی بامداد چهارشنبه از «مداخله» آمریکا در امور داخلی چین به دلیل سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که این کشور به شدت دخالت هر نیروی خارجی در مساله تایوان را محکوم می کند و از چین به طور کامل حمایت می نماید.

وی افزود: این حق یک کشور مستقل است که در برابر اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی که آشکارا در امور داخلی آن دخالت و تمامیت ارضی آن را نقض می کند، اقدامات متقابل اتخاذ نماید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وزارت خارجه چین روز سه شنبه در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، سفیر این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای که پس از ورود پلوسی به جزیره تایوان منتشر شد گفت که سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت بر روابط سیاسی چین و آمریکا تأثیر می گذارد.

در این بیانیه هشدار داده شده است: این یک عمل بسیار خطرناک، بازی با آتش است.

هر که با آتش بازی کند خود را می سوزاند.

این وزارتخانه اضافه کرد که چین قاطعانه با این سفر مخالفت می کند و به شدت آن را محکوم می کند و خاطرنشان کرد که آمریکا به دنبال محدود کردن چین با کمک تایوان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد کره شمالی از دخالت آمریکا در امور داخلی چین

انتقاد کره شمالی از دخالت آمریکا در امور داخلی چین