مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 13:522022-08-02بين الملل

نشست ریلی ازبکستان، افغانستان و پاکستان برگزار شد


نشست 3 جانبه مقامات ارشد ازبکستان، افغانستان و پاکستان در مورد ساخت خط ریلی «ترمذ- مزار شریف- کابل- پیشاور» در شهر «تاشکند» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست 3 جانبه مقامات ارشد ازبکستان، افغانستان و پاکستان در مورد ساخت خط ریلی ترمذ- مزار شریف- کابل- پیشاور در شهر تاشکند برگزار شد.

در این نشست اکمل کمال اف رییس شرکت راه آهن ازبکستان، بخت الرحمان شرافت رییس اداره خطوط ریلی افغانستان، ارشد سلام ختاک معاون وزیر راه آهن پاکستان در امور زیر بنایی، عبدالصمد مومن اف معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان و سید علی گیلانی سفیر پاکستان در تاشکند شرکت کردند.

در این نشست اعلام شد ساخت خط ریلی ترمذ – مزار شریف - کابل – پیشاور برای ازبکستان، افغانستان و پاکستان یک طرح سودمند است و انتقال بارها در این مسیر را تامین و برای طرف ها امکان ترانزیت ورود کالا به بنادر پاکستان را فراهم می کند.

علاوه بر این، تاکید شد که راه اندازی خط ریلی جدید هم برای توسعه اقتصادی کشورها و هم توسعه خطوط ریلی 3 کشور کمک خواهد کرد.

طرفین همچنین مسائل کارهای ساخت این خطوط ریلی را بررسی و در مورد گام های بعدی به توافق رسیدند.

گفتنی است، بر اساس برآوردهای اولیه موسسه طراحی خطوط ریلی و زیرساخت های مربوطه باش تراس لایحه ، این طرح شامل ساخت بیش از 1200


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست ریلی ازبکستان، افغانستان و پاکستان برگزار شد

نشست ریلی ازبکستان، افغانستان و پاکستان برگزار شد