مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 10:422022-08-02اقتصادي

احیای تولید با کشاورزی توافقی و تامین مالی زنجیره ای


هدف ما از کشاورزی قراردادی و تامین مالی زنجیره ای بخش کشاورزی، علاوه بر اصابت منابع بانک به تولید و بخش واقعی اقتصاد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اصغر ابوالحسنی امروز در مراسم آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی با تاکید بر کشاورزی قراردادی، اظهارداشت: در موضوع تامین مالی زنجیره ای دو موضوع مهم وجود دارد که اول میزان تامین مالی در هر رشته و دوم تامین مالی اصابت منابع بانکی به هدف مورد نظر است که موجب اثربخشی بالای تسهیلات بانکی را فراهم می کند.

وی با اشاره به مطالعه خود درباره تحولات بخش کشاورزی در چند دهه گذشته، گفت: بررسی ها نشان می دهد ایران یک کشور صادرکننده محصولات کشاورزی بود، اما یکباره در دهه 1340 به دلیل اصلاحات ارضی میزان تولید سیر نزولی پیدا کرد.

قائم مقام بانک مرکزی با طرح این پرسش که چرا تولید در بخش کشاورزی پس از اصلاحات ارزی به شدت کاهش یافت؟ گفت: علت این بود که پیش از اصلاحات ارضی ارباب که مالک زمین ها بود، تامین مالی و نهاده های تولید و فروش محصولات کشاورزی را برعهده داشت، اما پس از اصلاحات ارضی هیچ کسی متولی این مسئولیت نبود.

وی ادامه داد: برای جبران این ضعف، به بانک فلاحت ماموریت داده شد تا کشاورزان را تامین مالی کند و این کار هم انجام شد، اما چون کشاورز تا به حال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تولید با کشاورزی توافقی و تامین مالی زنجیره ای

احیای تولید با کشاورزی توافقی و تامین مالی زنجیره ای