مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 13:172022-07-31اقتصادي

مصرف 25 درصد خون کشور در تهران


در سال 90، تعداد 22 مرکز ثابت خونگیری در استان تهران وجود داشت که 18 مرکز آن در شهر تهران واقع شده بود و اکنون تعداد مراکز به 14 مرکز کاهش یافته است.

- مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه 25 درصد خون کشور در تهران مصرف می شود گفت: ایران، جزو معدود کشورهایی است که خون داوطلبانه اهدا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در جریان هشتاد و دومین جلسه خود میزبان محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران بودند؛ مهدی زاده با ارائه گزارشی در صحن شورا اظهار داشت: تهران با داشتن 14 میلیون جمعیت، دارای 167 مرکز درمانی و 28 هزار تخت بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه ایران در آسیا جزو سه کشور برتر در انتقال خون است، افزود: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که خون داوطلبانه دارد در حالی که در کشورهای منطقه خون پولی وجود دارد.

مهدی زاده اظهارداشت: در سال 90، تعداد 22 مرکز ثابت خونگیری در استان تهران وجود داشت که 18 مرکز آن در شهر تهران واقع شده بود و اکنون تعداد مراکز به 14 مرکز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از خون کشور در تهران مصرف می شود، گفت: اعمال جراحی فوق تخصصی در تهران انجام می شود که نیاز به خون دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف 25 درصد خون کشور در تهران

مصرف 25 درصد خون کشور در تهران