مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 21:522022-07-30بين الملل

هشدار المالکی درباره فتنه در عراق: مسئولیت ملی و شرعی ما گفت وگو است


رییس ائتلاف دوله القانون با تأکید بر مسیر گفت وگو برای حل بحران اخیر عراق، گفت که جریان صدر و چارچوب هماهنگی، موضع مسئولانه اتخاذ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون و نخست وزیر پیشین عراق بعد از ظهر امروز شنبه در واکنش به آشوبگری حامیان جریان صدر در بغداد، تأکید کرد که حوادث این روزهای عراق، فتنه است.

وی در آغاز بیانیه خود، گفت: پیامدهای حوادث امروز، تکرار سرنگونی قوه مقننه، گسترش فضای ترس و وحشت نسبت به وضعیت مبهم امنیتی، سیاسی و اقتصادی، باعث شد که من مخلصانه از برادرانم در چارچوب [هماهنگی] و جریان [صدر] بخواهم موضع مسئولانه اتخاذ کنند .

پایگاه خبری المعلومه به نقل از المالکی گزارش داد، ملت عراق تحت فشار بحرانی قرار دارند که نتایج هولناکی در پی دارد؛ زیرا امنیت، آینده و زندگی را از آنان سلب می کند و مسئولیت ملی و شرعی ما این است که راه گفت وگو را در پیش بگیریم.

وی با تأکید بر تصحیح مسیر برای آغاز فرآیند بازسازی نهادهای قانون گذار، تصریح کرد: به خداوند توکل کنید و به حامیان خود بگویید که برای توافق و گفت وگو تلاش جدی آغاز خواهید کرد.

اگر سلاح جایگزین توافق شود، عواقب خوبی نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار المالکی درباره فتنه در عراق: مسئولیت ملی و شرعی ما گفت وگو است

هشدار المالکی درباره فتنه در عراق: مسئولیت ملی و شرعی ما گفت وگو است