مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 12:222022-07-30اقتصادي

پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و 700 نوزاد و کودک در کرمانشاه


کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با غربالگری بینایی و شنوایی سنجی از نابینایی و ناشنوایی 700 نوزاد و کودک جلوگیری شد.

- مسعود پایدار کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از معلولیت ها قابل پیشگیری است و می توان با غربالگری و افزایش ایمنی ها در تصادفات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به فعال بودن 24 پایگاه شنوایی سنجی و بینایی سنجی در استان، افزود: سالانه حدود 100 هزار نوزاد و کودک در استان کرمانشاه غربالگری بینایی و شنوایی می شوند.

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از فعال بودن پایگاه های بینایی و شنوایی سنجی در همه شهرستان ها این استان خبر داد و گفت: اکیپ های بهزیستی حتی به روستاهای دور افتاده اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه درمان در سنین پایین تر با شناسایی به موقع موثرتر و با موفقیت بیشتری همراه است، گفت: با غربالگری بینایی و شنوایی سنجی از نابینایی و ناشنوایی 700 نوزاد و کودک جلوگیری شد.

پایدار بیشترین معلولیت های در استان را حسی حرکتی و اعصاب روان دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت ها اکتسابی هستند، اما بخش قابل توجهی به رفتار مردم بستگی دارد تا از بسیاری معلولیت ها جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و 700 نوزاد و کودک در کرمانشاه

پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و 700 نوزاد و کودک در کرمانشاه