مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 11:322022-07-30بين الملل

ادعای اتحادیه اروپا درباره نصف شدن خرید گاز روسیه


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد که از آغاز جنگ اوکراین، خرید گاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روسیه 50 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحریم های غرب علیه مسکو سبب چند دستگی در اعضای اتحادیه اروپا شده، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه ادعایی درباره کاهش شدید خرید گاز روسیه مطرح کرده است.

منابع رسانه ای خبر دادند، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک مصاحبه ادعا کرد که از زمان اغاز جنگ روسیه با اوکراین، خرید گاز روسیه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نصف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس ، این مقام ارشد بروکسل در مصاحبه با شبکه دویچه وله آلمان گفت که قبل از آغاز جنگ اوکراین، خرید گاز روسیه توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 40 درصد بوده است.

به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هم اکنون (40 درصد خرید گاز توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا) به 20 درصد کاهش یافته است .

جوزپ بورل البته اعلام کرد که یک شبه امکان توقف کامل خرید گاز از روسیه توش کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اظهارنظر این مقام ارشد در شرایطی مطرح شده که همراهی اتحادیه اروپا با موضع آمریکا در اعمال تحریم های شدید علیه روسیه به ویژه در حوزه انرژی، باعث چند دستگی و اختلاف میان کشورهای عضو ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای اتحادیه اروپا درباره نصف شدن خرید گاز روسیه

ادعای اتحادیه اروپا درباره نصف شدن خرید گاز روسیه