مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 10:522022-07-28پزشكي

عامل مهم ابتلا به سرطان معده


سرطان معده تنها یکی از زیان های مصرف زیاد نمک است.

پوکی استخوان، فشارخون بالا و به دنبال آن نارسایی های کلیوی و بیماری های قلبی عروقی از دیگر مشکلاتی است که مصرف زیاد نمک در بروز آنها یک عامل خطر مهم به شمار می رود.

- مصرف زیاد نمک به عنوان یکی از ریسک فاکتورهای اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی شناخته شده است و البته پیامدهای دیگر آن از جمله سرطان معده را نیز نباید فراموش کرد.

سرطان معده یکی از سرطان های شایع در جهان است و بر اساس آمارهای موجود سالانه 870 هزار مورد جدید سرطان معده گزارش می شود که در حدود 10 درصد موارد جدید سرطان ها را شامل می شود.

میزان کشندگی سرطان معده همچنان بالا است و بیش از 628 هزار مورد و معادل 12 درصد کل مرگ و میرها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان است.

چندین علت برای بروز سرطان معده شامل عفونت هلیکوباکتر پیلوری، عادات غذایی، مصرف ماهی های نمک سود شده، مصرف غذاهای پرنمک، آجیل های شور، تنقلات شور (چیپس و انواع فراورده های غلات حجیم شده)، شوری جات و ترشی ها، غذاهای نمک سود، چاقی، مصرف الکل، سیگار و وجود نیترات در مواد غذایی مصرفی و همچنین سابقه فامیلی ذکر شده است.

در انگلیس برآورد شده است که 24درصد موارد سرطان معده ( 31درصد در مردان و 12درصد در زنان) با مصرف روزانه بیش از شش گرم نمک ارتباط دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل مهم ابتلا به سرطان معده

عامل مهم ابتلا به سرطان معده