موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 09:422022-07-27اقتصادي

دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود راه اندازی می شود


معاون فنی و امور گمرکی اداره کل گمرک خراسان جنوبی از راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، موضوع قاچاق یکی از موضوعاتی است که اقتصاد را دچار مشکل می کند و باید با آن برخورد جدی صورت گیرد.

خراسان جنوبی با داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان می تواند زمینه قاچاق کالا را داشته باشد؛ در این زمینه با ابوالحسن ظفرنیا، معاون فنی و امور گمرکی اداره کل گمرک خراسان جنوبی مصاحبه ای داشتیم.

فارس: در رابطه با گمرک و وظایف آن توضیح مختصری بفرمایید؟ ظفرنیا: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی علاوه بر هماهنگ کننده مرز نقش محوری در خصوص حقوق، عوارض و عایدات دولت را بر عهده دارد و همچنین دستورالعمل ها و بخش نامه هایی به موجب قانون و مقررات از وزارت صمت به گمرکات ابلاغ می شود و متولی مجری دستورالعمل های حوزه تجارت است.

فارس: در خراسان جنوبی چند گمرک داریم، بفرمایید؟ ظفرنیا: دو گمرک رسمی داریم؛ اداره کل گمرک استان که بخش فنی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است و گمرک ماهیرود در سطح مدیریت است و در مرز ماهیرود در فاصله 200 کیلومتری بیرجند قرار گرفته است.

فارس: در بازارچه یزدان مبادلات به صورت خرده فروشی انجام می شود و سایر بازارچه ها چند سال است از سمت افغانستان بسته شده و گمرک مستقر در آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود راه اندازی می شود

دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود راه اندازی می شود