مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 07:122022-07-27پزشكي

برقراری دوباره محدودیت ها ضروری نیست


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به سرعت انتشار، علایم و شدت بیماری زایی سویه BA5 امیکرون و همچنین تاریخ مصرف واکسن های کرونا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر محمدرضا سهرابی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در سه هفته اخیر تعداد موارد ابتلا، بستری و درمان سرپایی کرونا افزایش داشته و در برخی از روزها به دو تا سه برابر نیز رسیده است، اظهار کرد: این آمار نشان دهنده شروع موج هفتم کرونا است.

سویه شایع این موج BA5 است که در کشورهای دیگر BA4 نیز مشاهده شده که قطعا ایران نیز از این سویه مصون نخواهد ماند.

از بین رفتن حس بویایی و چشایی در سویه جدید کرونا وی با اشاره به خصوصیات این سویه جدید، توضیح داد: این سویه یک بیماری شبیه به آنفلوانزا را ایجاد می کند که دوره کمون سه تا پنج روز دارد.

همچنین اختلال بویایی و چشایی مجددا به مجموعه علایم کرونا در این سویه جدید بازگشته است، در حالی که در سویه امیکرون این علائم وجود نداشت.

دوره بیماری در سویه جدید امیکرون سهرابی با بیان اینکه دوره بیماری پنج تا شش روز و گاهی به 10 روز نیز به طول می انجامد، یادآور شد: خوش بختانه شدت بیماری در این سویه نسبت به سویه های قبلی خفیف تر است، اما نکته مهم شدت سرایت این سویه است که نسبت به سویه های قبل قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برقراری دوباره محدودیت ها ضروری نیست

برقراری دوباره محدودیت ها ضروری نیست