مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:572022-07-26اقتصادي

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است


مریم نظری شهرستان نکا به واسطه آب و هوای بی نظیر و فوق العاده و خاک حاصلخیزدارای توانمندی های فراوانی در تولید محصولات مختلف کشاورزی است و شهرستان نکا با دارا بودن حدود 7.

5 درصد اراضی کشاورزی مازندران، حدود 8 درصد تولیدات محصولات کشاورزی استان مازندران را به خود اختصاص داده است و براساس اعلام کارشناسان حوزه کشاورزی، میزان تولیدات محصولات زراعی و باغی نکا حدود 450 هزار تن در سال است.

شهرستان نکا دارای ظرفیت بالایی در کاشت و تولید محصولات باغی و زراعی و گیاهان دارویی دارد؛ اما با وجود این توانمندی ها نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهمترین معضلات پیش روی تولیدکنندگان این شهرستان به شمار می رود.

اگر چه بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان نکا به صورت خام و تازه خوری مصرف می شود؛ اما وجود برخی از محصولات باغی و زراعی دورریز که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ موجب می شود که توجه به صنایع تبدیلی یکی از اولویت های مهم برای مسؤولان و تولیدکنندگان باشد و به نوعی صنایع تبدیلی و فرآوری، حلقه مفقوده بخش کشاورزی است و ایجاد آن موجب می شود تا ضمن جلوگیری از دورریز محصولات باغی و کشاورزی، سودآوری خوبی نصیب کشاورزان و باغداران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است