مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 10:572022-07-24سياسي

برگزاری جشن های مباهله در 700مسجد شهرجهانی یزد


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: 700 مسجد در سطح استان آماده برای برگزاری جشن های ویژه روز مبارک مباهله هستند.

- حجت الاسلام خلیل سلطانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس در این استان، با اشاره به این که  برنامه های فرهنگی، هنری و بصیرتی در خصوص مباهله با حضور مردم در مساجد سطح استان  برگزار می شود اظهار کرد: تمامی جشن ها و ویژه برنامه های مختلف مباهله به صورت مردمی با  همراهی و حمایت خیران و همیاری مسئولان برگزار می شود.

وی افزود: دومین جشنواره شب شعر مباهله با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی، ادبی و مردم و مسوولان دوشنبه شب هفته جاری در تکیه امیرچقماق برگزار می شود.

خیلیل سلطانی تصریح کرد: در این محفل ادبی و مذهبی تعدادی از شاعران در خصوص اهمیت و نقش مباهله در اسلام نسبت به قرائت اشعار ارزشی خود اقدام می کنند.

گفتنی است: بیست وچهارم ذی الحجه( یکشنبه دوم مرداد) روز مباهله نام دارد ، در این روز که روز نزول آیه تطهیر است خداوند بر ارزش ها و فضیلت های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی زد.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است، هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن های مباهله در 700مسجد شهرجهانی یزد

برگزاری جشن های مباهله در 700مسجد شهرجهانی یزد