مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 09:072022-07-24اقتصادي

70 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری امسال به سامانه آبیاری هوشمند مجهز می شود


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 69 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد غلامرضا ذاکری، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: خشکسالی های متناوب اخیر و کمبود بارش بخش کشاورزی را با چالش جدی مواجه ساخته است و انتخاب سامانه مناسب آبیاری جهت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان و بهره وری نقش اساسی دارد.

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری 70 هکتار از اراضی استان به آبیاری هوشمند مجهز می شود، افزود: استفاده از سامانه آبیاری هوشمند بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه آبیاری هوشمند استفاده از مقدار صحیح آب در زمان مناسب به منظور رشد بهینه گیاهان است، اظهار داشت: تا کنون بیش از 69 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان در پایان افزود: اطلاعات ورودی به سامانه آبیاری هوشمند شامل اطلاعات خاک، آب و هوا، مزرعه، گیاهان، نوع سامانه، هزینه ها و درآمدها و دسترسی به آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری امسال به سامانه آبیاری هوشمند مجهز می شود

70 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری امسال به سامانه آبیاری هوشمند مجهز می شود