مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 13:322022-07-23اقتصادي

537 روستای کردستان فاقد جاده آسفالته است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت:537 روستا در کردستان فاقد جاده مناسب و آسفالت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ، شهرام ملکی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه 222 روستا در استان  بالای 50 خانوار هستند گفت: توجه به راه های روستایی، احداث و بهسازی جاده های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده ای نقش مهمی در جابجایی کالا و مسافر و توسعه گردشگری دارد، توسعه راه های روستایی و جاده ای و تقویت  شبکه بزرگراهی در راستای کاهش تلفات جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ملکی شاخص برخورداری کردستان از بزرگراه های اصلی و فرعی بامیانگین کشوری نامناسب توصیف کرد و افزود: هم اکنون 340 کیلومتر بزرگراه  در استان وجود دارد، از آنجا که آمار تصادفات در استان بالاست ضرورت دارد تدابیر لازم در راستای رفع مشکلات جاده ای و کاهش تصادفات رانندگی اتخاذ شود.

ملکی با اشاره به ترانزیت هفت میلیارد دلاری کالا در کردستان، توجه به ظرفیت اقتصادی مرز باشماق در عرصه ملی را حائز اهمیت دانست.

شاخص توسعه راه های روستای کردستان با شاخص کشوری فاصله دارد مدیرکل سابق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان  شاخص برخورداری راه های روستایی استان را 66 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

537 روستای کردستان فاقد جاده آسفالته است

537 روستای کردستان فاقد جاده آسفالته است