مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 18:572022-07-22اقتصادي

همکاری پالایشگاهی ایران و ونزوئلا به فروش بیشتر نفت کمک می کند


رضا پدیدار همکاری های پالایشگاهی میان ایران و ونزوئلا را به نفع کشور عنوان کرد و افزود: می توان با فروش نفت خام و تبدیل به فرآورده در پالایشگاههای این کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ تحریم های حوزه انرژی باعث کاهش شدید نفت ایران شده است و در این زمینه دو رویکرد خنثی سازی تحریم ها یا رفع تحریم ها با مذاکرات وجود دارد.

در زمینه رفع تحریم ها با توجه به تجربه دولت قبل و بدعهدی آمریکا، دولت سیزدهم به جای اینکه تمام تلاش خود را صرف رفع تحریم ها با مذاکرات کند، به دنبال بی اثر کردن و خنثی سازی تحریم ها نیز رفته است.

در همین راستا، وزارت نفت دولت سیزدهم اخیرا در سفری که به ونزوئلا داشت، به تفاهم نامه جدیدی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی برای تجهیز و نوسازی و بازگرداندن پالایشگاه های این کشور به ظرفیت فول خود اقدام کرد و به جای آن، بخشی از سهام پالایشگاه های این کشور را در اختیار گرفته است.

این اقدام وزارت نفت، علاوه بر بهبود روابط حوزه انرژی کشور، با کشورهای همسو و تحریمی، موجب صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین امکان فروش تضمینی نفت ایران به ونزوئلا جهت استفاده در پالایشگاه های فراسرزمینی که ایران در آن ها سهامدار است، فراهم می کند و از همین روی نیز این رویکرد بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری پالایشگاهی ایران و ونزوئلا به فروش بیشتر نفت کمک می کند

همکاری پالایشگاهی ایران و ونزوئلا به فروش بیشتر نفت کمک می کند