مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-22اقتصادي

«سولان» روستای سیر و موسیر/ وقتی «سیر» جشنواره ای می شود


این روزها فصل برداشت سیر و موسیر روستای سولان همراه با جشن و پایکوبی اهالی روستاست و سولانی ها که سال هاست به کشت این محصول مشغول هستند، چهارمین جشنواره ملی این محصول را پرشورتر برگزار کرده اند.

-  خبرگزاری فارس ـ همدان؛ چند کیلومتری که از شهر مریانج دورتر می رویم بوی سیر و موسیر از فاصله دور به مشام می رسد، بوی کشت و کاری که داد می زند اینجا روستای سولان است، همان روستای معروفی که سال هاست از نقاط مختلف کشور برای خرید سیر و موسیر به آن سفر می کنند.

از وقتی وارد روستا می شوی، به هر طرف که نگاه می کنی فقط سیر می بینی و سیر؛ انبارها، مغازه ها، غرفه های کنار جاده و حیاط خانه ها پر است از سیرهایی که آماده عرضه است.

در کنار گونی های پر از سیر مشتقات آن هم به وفور دیده می شود، انواع ترشی سیر بنا به مدت زمانی که تهیه شده در این روستا وجود دارد و هر کسی که به فواید سیر آشناست این فصل از سال حتما سری به سولان می زند.

سولان یکی از روستا های نزدیک به شهر همدان است که محصول سیر از مهم ترین تولیدات کشاورزی اهالی این روستا محسوب می شود، سولانی ها را می توان از مردم قدیم همدانی یاد کرد، آنها قدیمی ترین لهجه را دارند.

چند سالی است که اهالی این روستا برای محصول خود جشن برداشت می گیرند و به پاس فراوانی این محصول جشنواره برگزار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سولان» روستای سیر و موسیر/ وقتی «سیر» جشنواره ای می شود

«سولان» روستای سیر و موسیر/ وقتی «سیر» جشنواره ای می شود