مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-22بين الملل

شرکت Synchron با پیشی گرفتن از نورالینک، در مغز یک بیمار آمریکایی تراشه کار گذاشت


شرکت Synchron در ژوییه 2021 مجوز FDA را دریافت کرد تا بتواند فاز آزمایش انسانی دستگاه خود را برای قرار دادن ارتباط مغز و سیستم کامپیوتری شش بیمار آغاز کند.

- شرکت Synchron در ژوییه 2021 مجوز FDA را دریافت کرد تا بتواند فاز آزمایش انسانی دستگاه خود را برای قرار دادن ارتباط مغز و سیستم کامپیوتری شش بیمار آغاز کند.

استارتاپ نورالینک ایلان ماسک برای کاشت تراشه مغزی در مغز انسان هنوز مجوز FDA را دریافت نکرده، اما حالا شرکت Synchron که رقیب نورالینک محسوب می شود، اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبلومبرگ، این شرکت موفق شده تراشه مغزی خود را روی یک بیمار آمریکایی دارای مشکلاتی در توانایی حرکت کردن و صحبت کردن مورد استفاده قرار دهد تا وی بتواند تنها با فکر کردن صفحات وب را مرور کند.

همچنین امید آن می رود که تراشه مغزی Synchron به این بیمار در چک کردن ایمیل ها کمک کرده و همچنین با ارسال و دریافت پیامک با دیگران ارتباط برقرار کند.

در واقع هدف تراشه مغزی آن است که بیماران دارای ضعف حرکتی و ناتوانی در تکلم بتوانند تنها از طریق انتقال افکار خود دستورات لازم را به سیستم های کامپیوتری منتقل کنند.

کاشت تراشه مغزی توسط شرکت Synchron پیشتر شرکت Synchron دستگاه های خود را روی چهار بیمار در استرالیا کاشته بود و بلومبرگ نیز گزارش مربوط به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت Synchron با پیشی گرفتن از نورالینک، در مغز یک بیمار آمریکایی تراشه کار گذاشت

شرکت Synchron با پیشی گرفتن از نورالینک، در مغز یک بیمار آمریکایی تراشه کار گذاشت