مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 14:372022-07-21بين الملل

اتحادیه عرب حمله به گردشگران عراقی را کار ترکیه و وحشیانه دانست


اتحادیه عرب و پارلمان عربی در واکنش های جداگانه به کشتار گردشگران عراقی در مرز با ترکیه، این حمله را به شدت محکوم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،سخنگوی احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز (پنج شنبه) در واکنش به کشته شدن 9 گردشگر عراقی و مجروحیت 23 فرد دیگر در مرز ترکیه، این حمله را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، جمال رشدی سخنگوی ابوالغیط در بیانیه ای، گفت: دبیرکل اتحادیه عرب حمله وحشیانه ترکیه به تفرجگاهی در شهر دهوک عراق را که 9 کشته و تعدادی زخمی بر جا گذاشت را محکوم می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که اتحادیه عرب تجاور ترکیه به حاکمیت عراق را نمی پذیرد و این اقدام به منزله نقض صریح قوانین بین المللی و زیر پا گذاشتن اصول حسن همجواری است.

در این رابطه پارلمان عربی (مستقر در قاهره) نیز با محکومیت حمله ترکیه به استان دهوک عراق، این رویداد را نقض صریح تمامی اصول و ارزش های بین المللی دانست.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای بدون ذکر نامی از ترکیه، این حمله را تجاوزی شنیع توصیف و تأکید کرد که لازم است تا تمامی اصول و قوانین بین المللی در رابطه با حفظ جان غیرنظامیان محترم شمرده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه عرب حمله به گردشگران عراقی را کار ترکیه و وحشیانه دانست

اتحادیه عرب حمله به گردشگران عراقی را کار ترکیه و وحشیانه دانست