مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 08:272022-07-21اقتصادي

30 نکته درباره سگ های ولگرد


عقیم سازی برای هر واحد سگ حدود 2 میلیون تومان درآمد برای برخی حامیان و دامپزشکان دارد.

هرچقدر تعداد این سگ ها بیشتر شود درآمد آن ها نیز افزایش می یابد.

- امروزه یکی از معضلات زندگی شهری افزایش جمعیت سگ های ولگرد در شهرها و معابر است که علاوه بر مسائل محیط زیستی، سلامت شهروندان را نیز به خطر انداخته است این در حالیست که برخی افراد با غذارسانی به آن ها باعث تکثیر جمعیت سگ ها می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سگ های ولگرد به مخاطره ای برای در بعضی موارد شاهد مرگ کودکان و یا آسیب رهگذران در محل تجمع سگ های ولگرد در سطح شهر بوده ایم.

به جهت اهمیت این موضوع به 30 نکته براساس گفته های مهدی نبی یان - کارشناس ارشد تنوع زیستی و پژوهشگر حیات وحش - اشاره می کنیم: *تنها در سال 1400 نزدیک به 250 هزار نفر در کشور دچار سگ گزیدگی شده اند که از این تعداد 25 هزار نفر مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته اند.

این 250 هزار نفر مجبور به تزریق داروی ضدهاری نیز شده اند این در حالیست که در کمتر از 10 سال گذشته تنها حدود 105 هزار گزارش درسامانه های وزارت بهداشت و درمان ثبت شده است؛ به عبارتی در مدت 10 سال این آمار 10 برابر شده است.

*در مجموع روزانه حدود 700 نفر توسط سگ های صاحب دار و ولگرد مورد گزش قرار می گیرند که از این تعداد بیش از 65 نفر توسط سگ های ولگرد صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 نکته درباره سگ های ولگرد

30 نکته درباره سگ های ولگرد