مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 09:422022-07-20پزشكي

دارویی که می تواند عمر انسان را به 200 سال برساند


«سنولیتیک» که به شکل قرص مصرف شود، سلول های بدن انسان را که مسئول پیشبرد روند پیری هستند از بین می برد و به طور بالقوه طول عمر ما را دو برابر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، دکتر اندرو استیل، زیست شناس محاسباتی بریتانیایی، کتاب جدیدی در مورد طول عمر انسان منتشر کرده و معتقد است که زندگی کردن بیش از یک قرن با کمک نوع خاصی از دارو برای نسل بشر امکان پذیر است.

در این کتاب، گفته شده که تحقیقات در زمینه این دارو که سنولیتیک (senolytics) نام دارد، در حال حاضر نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهند و این دارو می تواند در دهه های آینده در بازار و در دسترس قرار گیرد.

نحوه عملکرد سنولیتیک در راستای افزایش طول عمر انسان چگونه است؟ بنا به گفته ی دکتر استیل هیچ محدودیتی برای مدت زمان زندگی ما وجود ندارد او گفت: از دید من، هیچ دلیل فیزیکی یا بیولوژیکی خاصی وجود ندارد که مانع از افزایش طول عمر به 200 سال شود! این دارو قادر است سلول های زامبی را که از نظر علمی به عنوان سلول های پیری شناخته می شوند، از بین ببرد.

با آغاز فرآیند پیری، این سلول ها دیگر تقسیم نمی شوند و درون بدن تجمع پیدا می کنند؛ سرانجام ترکیباتی را را آزاد می کنند که روند پیری را سرعت می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارویی که می تواند عمر انسان را به 200 سال برساند

دارویی که می تواند عمر انسان را به 200 سال برساند