مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 07:372022-07-20اقتصادي

آغاز رهاسازی 15 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: اولین رهاسازی آب از ابن سد در سالجاری با حجم 15 میلیون متر مکعب آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس سد کوثر آب آشامیدنی 20 شهر و 2 هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد بوشهر خوزستان هرمزگان و فارس را تأمین می کند و پروژه تامین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت سوق لنده و چرام از این سد در دست اجراست.

اکبر خدری در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب دو میلیون و 500 هزار نفر را تامین می کند.

ویربیان کرد: اولین رهاسازی آب سد کوثر با دبی 30 متر مکعب بر ثانیه به مدت 7 روز از صبح سه شنبه 28 تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه این رهاسازی با حجم 15 میلیون متر مکعب آغاز شده،تصریح کرد: این آب جهت مصارف مردم شهرستان هندیجان از استان خوزستان اجرا شده است.

 خدری عنوان کرد: رهاسازی آب شرب برای مردم هندیجان طبق برنامه پیش بینی شده و نامه کتبی مدیر عامل آب و برق خوزستان به منابع آب ایران و سد کوثر صورت گرفته است.

 وی گفت: تمام کشاورزان، عشایر، دامداران و مسافران که قصد اسکان در مسیر رودخانه را دارند،تقاضا داریم در مدت زمان رهاسازی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رهاسازی 15 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران

آغاز رهاسازی 15 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران