مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 17:072022-07-18بين الملل

سفیر پاکستان در کابل: هند در افغانستان نقش بسیار منفی بازی کرد


سفیر پاکستان در کابل با انتقاد از عملکرد منفی هند در افغانستان طی چند دهه اخیر، مدعی شد که این کشور از خاک افغانستان برای بی ثبات کردن پاکستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منصوراحمد خان ، سفیر پاکستان در کابل گفت که هند در چند دهه اخیر در افغانستان، نقش بسیار منفی ایفا کرده است.

وی در گفت وگو با یک رسانه پاکستانی مدعی شد که در دودهه گذشته، گروه های تروریستی فعال در افغانستان توسط هند حمایت، تامین مالی و آموزش می دیدند.

سفیر پاکستان افزود: آن ها (تروریست ها) پناهگاه های امنی را در اطراف مناطق مرزی پیدا کردند و از خاک افغانستان برای بی ثبات کردن پاکستان، مناطق قبایلی سابق و ایالت بلوچستان با فعالیت های تروریستی استفاده کردند .

این مقام پاکستانی خاطرنشان کرد که در چند دهه گذشته، هند در مناطقی در افغانستان سرمایه گذاری کرده که در آن جا تلاش می کرد پاکستان را از طریق فعالیت های تروریستی بی ثبات کند.

سفیر پاکستان در ادامه گفت که حکومت سرپرست طالبان اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری از جمله پاکستان استفاده نخواهد شد.

وی در بخشی از گفت وگوی خود از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود را از طریق تعامل بیشتر با طالبان برای جلوگیری از خطرات فروپاشی اقتصادی گسترش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پاکستان در کابل: هند در افغانستان نقش بسیار منفی بازی کرد

سفیر پاکستان در کابل: هند در افغانستان نقش بسیار منفی بازی کرد