مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 10:172022-07-18سياسي

روایت پایان نامه هایی که به جای اثربخشی در جامعه، خاک کتابخانه می خورند


پایان نامه های دانشجویی باید اثربخش بوده و مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند اما به زعم بسیاری از کارشناسان اینگونه نیست و پایان نامه دانشجویان ما در کتابخانه ها خاک می خورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اگر بخواهیم معنی پایان نامه را بدانیم با یک جستجوی کوتاه در اینترنت درمی یابیم که پایان نامه یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می نویسند به طوریکه دانشجویان موضوع یا سوالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل یا تجارب عملی یا آزمایشی به آن پاسخ می دهند.

حال این پرسش در ذهن مطرح می شود که موضوع یا سوالی که مطرح می شود تا دانشجویان در پایان نامه پاسخ آن را بیابند چه موضوع یا سوالی باید باشد؟ اصلا از کجا باید این موضوع یا سوال پیدا شود.

به طور معمول اینگونه است که پایان نامه ها مشکلی از مشکلات کشور را حل می کنند و یک چالش جامعه به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب می شود تا نهادها و ارگان های مختلف از آن برای حل مشکلات بهره گیری کنند.

به تازگی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از بارگذاری 88 هزار پایان نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت در 6 ماهه دوم سال گذشته خبر داد؛ مگر نه این است که این پایان نامه ها باید به کار نهادها بیاید؟ مگر نباید از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت پایان نامه هایی که به جای اثربخشی در جامعه، خاک کتابخانه می خورند

روایت پایان نامه هایی که به جای اثربخشی در جامعه، خاک کتابخانه می خورند