مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 10:172022-07-17اقتصادي

سیاست های تجاری باید در خدمت تولید قرار گیرد


رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه سیاسـت هـای تجـاری بایـد در خدمـت تولیـد قـرار گیـرد، گفت: برای بهینه شدن فرآیند تولید لازم است کل زنجیره تولید و تأمین در هر زمینه در یک ساختارمتمرکز پیگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگارگروه سیاسی فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: مرکز پژوهش ها بر لزوم انسجام و یکپارچگی سیاستگذاری بازرگانی و صنعتی برای حمایت از تولیدتاکید دارد.

بابک نگاهداری در تشریح سیاست صنعتی، گفت: در خصوص سیاست صنعتی در یک تعریف فراگیر، هر نوع مداخله گزینشی دولت به منظور تغییر ساختار تولید به سمت بخش هایی است که انتظار می رود با این مداخله چشم انداز روشن تری برای رشد اقتصادی ایجاد کنند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه برای دستیابی به این هدف، سیاست صنعتی باید از فراهم کردن کمک های دولتی برای صنایع فراتر رود، گفت: موضوعی که نیازمند هدف گیری و انسجام سیاستی به ویژه در اتخاذ انواع سیاست های صنعتی، تجاری، اعتباری، آموزشی و فناوری و همچنین سیاست های اقتصاد کلان است.

  هماهنگی این سیاست ها یا انسجام سیاستی، یک شرط اساسی موفقیت دولت در هدایت توسعه صنعتی است.

بابک نگاهداری افزود:در میان این سیاست ها، انسجام سیاست های صنعتی شامل سیاست های رقابتی و ایجاد دسترسی به بازارهای داخلی و سیاست های تجاری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های تجاری باید در خدمت تولید قرار گیرد

سیاست های تجاری باید در خدمت تولید قرار گیرد